مطلب زیر هم در لینک زیر بود
http://rasanews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=93946


حجت‌الاسلام عباس ثقفی، مسؤول اداره امتحانات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: امتحانات ارتقایی طلاب حوزه علمیه قم هم اینک در مدرسه علمیه معصومیه در حال برگزار است.

وی با بیان این که این امتحانات از اول تا پنجم دی‌ماه برگزار می‌شود، افزود: در این دوره از امتحانات بیش از 120 طلبه حضور دارند و نتایج این امتحانات تا پایان هفته اعلام خواهد شد.

حجت‌الاسلام ثقی خاطر نشان کرد: آن دسته از طلاب که در سال جاری در آزمون ورودی و امتحانات تثبیتی قبول شده‌اند و توانایی ارتقای سطح علمی دارند در این امتحانات شرکت می‌کنند.

وی یادآور شد: برخی از طلابی که دروس حوزه را در گذشته به صورت آزاد خوانده و هم‌اینک به صورت رسمی وارد حوزه شده‌اند می توانند پس از موفقیت در این آزمون، سطح علمی خود را ارتقا دهند.

مسؤول اداره امتحانات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: امتحانات ارتقایی طلاب در مرحله اول در مدارس علمیه برگزار می‌شود و پس از تایید مدیر مدرسه و معرفی آن‌ها به مرکز مدیریت، امتحان ارتقایی از آن‌ها به عمل می‌آید.

وی اظهار داشت: شرط قبولی و ارتقای علمی در این امتحانات در صورتی است که طلبه بتوانند تمام دروس را با موفقیت بگذارند و اگر حتی در یک درس موفق به کسب نمره نشود، سطح علمی وی ارتقا نخواهد یافت./917/ت302/ع